diumenge, 20 de març del 2011

SANDÀLIES D'ESCUMA MMAA



Un  somni

Vagava  per  aquella  plaça immensa, on semblava  que  el  temps  s’hagués  aturat.
Gent  de totes  les  edats  gaudien  del sol  primaveral i  alguns  entre  ells  conversaven.
Era  una  situació  insòlita  per  la  tranquil·litat  i  bonhomia  que  es  respirava.
Jo  em  sentia  immersa  com  si fos  un  personatge que  no  pertanyia  en  aquell entorn,  em  sentia  com  un  espectador que  tracta  de  capturar  golut les imatges  que  se  li  oferien  gratuïtament.
Per  un   instant  la  visió  d’aquell gran  edifici  em  va  pertorbar   i  vaig sentir  la  necessitat  d’apropar-me per  intentar  reconeixer-lo era  tal  la  seva  magnificència ...
Com  un  Santuari envoltat  de jardins  magnífics, pollancres  esvelts, saules  i altres  especies d’arbres  vorejaven  el  camí,  fins  i  tot  en  un  indret  especial un  petit  zoològic amb  vistosos  animals que atreien  la vista  dels  vianants . Travessava  embaladida  els  diferents  camins  fins  arribar  a  la  porta  principal on s’albiraven  unes  grans  sales amb  taules  plenes d’estudiosos,  immersos  en  el  seu  treball,consultant  els  rotlles  de papir, testimonis  de  tot  el  saber  del  món  antic
Aqueta  visió  es  la  que  em va  ajudar  a  esbrinar  el lloc  on  em  trobava.
Dins  la  gran  biblioteca  d’Alexandria.
Jo  amant  de la  filosofia  i  del  pensament com podia  estar allí sinó  era   per la  vivència   màgica d’un  somni.
Vaig  acceptar feliç aquesta possibilitat  de  poder  fer  aquest  viatge    en  el  temps  en  un lloc  per  a  mi   sempre  prodigiós  i  anhelat.
El  prodigi  del  coneixement  de  la història  de la  Humanitat  al  meu  abast, llibres  i  obres de  Grècia ,Pèrsia , de  Palestina  d’Africa.
Una  frisança  em  va   envair: Podia  jo  llegir  algun  d’aquests  llibres?  Em  podria  sadollar  de  la  bellesa del  seus  escrits?
La  Història  del  món, documents  inèdits  de  savis com  Arquímedes el  més  notable  científic  de  l’antiguitat; d’Erastones l’autor  d’una  geografia  i  un  mapa exacte  del  món  conegut, d’Herofil  que  va  arribar  a  la  conclusió  que la intel·ligència  no  està  en  el  cor  sinó  en  el  cervell. Les  conclusions  de  Plutarco  on  va  saber  transmetre  l’incendi  d’Alexandria .
En  aquest  punt  vaig  ser  completament  conscient  que  en  aquest  somni  a  vivia  una  història  real  i  fantàstica que  estava  arribant  al  final..
Em  vaig  despertar, al  meu  costat  El  llibre  obert  Capítol VI. “  Les  ombres” Semblava  un  somni tot  el  llarg viatge ,  els  perills  evitats, tota  una  etapa  de  la  meva  vida...


1 comentari:

Gràcies pels vostres comentaris.Una abraçada,